Wednesday 26 October 2011

semua pasal kerja. .

Lama dah tak menulis kat blog ni..alasan yang biasa di dengar adalah sibuk..

semenjak kerja ni..jarang2 menjengah ke blog2 & melayan FB..hari2 minggu plak di manfaatkan sepenuhnya untuk berehat, lagi best kalau balik kampung..

alhamdulillah dapat gak kerja walau gaji tak seberapa terutamanya bila bergelar sekadar incubator marketing utk bulan pertama dan kedua..apa pn..nasihat untuk diri sendiri agar tidak mudah berputus asa..asal yang banyak adalah dari yang sedikit..kesenangan yang diperoleh melalui 1000 kepayahan menimbulkan plus+++ berjuta-juta kemanisan.. : )

Asal saje mahu berusaha..tiket degree & m.a dah ada..tinggal tingkatkan ilmu, kemahiran, pengalaman untuk lebih berdaya saing..skrang ni tak bleh sangat nak memilih kerja..asal ada peluang, tak salah kita mencuba even qualification kite tinggi..try bergaul & bekerja dengan orang bawah..coz bila jadi bos nanti kita bleh faham orang bawahan..insyaAllah. .

Tiba-tiba teringat pasal nak jadi pensyarah, bila tengok pensyarah2 muda kat tempat kerja ni..rase terpanggil untuk turut serta berjuang dalam bidang pendidikan level IPT..semoga cita-cita ni tercapai..klu bukan sekarang, mungkin 3 @ 5 tahun akan datang..ameen....hehe.. sebelum ni tak minat kerja pensyarah..baru sekarang ada hati nak jadi pensyarah.. kena improve confident level & general knowledge..,dulu cite2 nak jadi cikgu jer..mintak gak KPLI Jqaf..baru lepas Mtest..ehemm2..still mintak KPLI walaupn dah ade m.a......tak akan pernah putus asa..!!

as incubator in marketing ni kena belajar & usaha lebih tuk naik as executive tuk bulan ketiga..macam ni rupenye sistem marketing kat IPTS..baru faham..kebanyakan staf2 marketing mereka agak agresif..tak suka duduk diam terutamanya bahagian mulut..hehe..kena bercakap jer..maklumlah nama pn TELEMARKETING. hari2 bergayut kat telefon..macam2 emosi ade..ada yang respond positif ada plak yang negatif..kadang2 jadi kaunselor gak..bukan senang rupenye jadi marketer & consultant tuk student ni..macam2 jenis student ade..

minggu pertama dah ada kes student perempuan panjat balkoni belakang rumah tuk ke rumah student lelaki kat sebelah..dah lah curi2 masuk ikut rumah staff..dasyat kan?????dah la bangunan kondominium ni tinggi..kalau tersilap langkah panjat tu..sure patah kaki..paling kurang pn pecah kepala kot..innalillahi wainna ilaihi rajiun..actually mana2 IPTA & IPTS pn ada kes2 setara pelik macam ni..

Mohon berlindung daripada perkera buruk & kebejatan akhlak manusia zaman global..juga mohon di berikan hidayah agar sentiasa mengingati Allah..sesungguhnya dengan rahmat dan kasih sayang Allah kita masih diberi peluang untuk menghirup udara segar..seharusnya kita bersyukur dengan mantaati perintahnya dan tidak melakukan perkara yang dilarang...nasihat tuk diri sndiri gak. .

No comments:

Post a Comment