Thursday 30 June 2011

Kerja oh! kerja. .


"Poningnyo kepalo den!!. ." satu rungutan kecil bagi individu2 yang still tak dapat2 kerja lagi seperti saya..hehe. .saya ni dah TAMAT study since mac 2011 hari tu..apply merata2..feedback tak ada lagi pun, pilu di hati Allah sahajalah yang tahu..ujian2..mgkin utk mengajar diri ini untuk menjadi seorang yang tinggi usaha & sabarnya... wallahu'alam..

Paling sedih bila apply DPLI & KPLI tak dapat2, apakah mungkin aku ini tidak layak jadi cikgu..entahlah..tapi minat mengajar budak2 sebenarnya..pelik kan minat mengajar budak2 sekolah menengah atau rendah, tapi di suruh apply tutor & lecture tak nak la plak..lebih suka mengajar budak2..padahal gaji lecture lagi besar...well..saya ni kalau tak minat dengan sesuatu tu, even gaji tinggi mana pun..saya tetap tak nak!....wahh..bunyi macam budak degil ni!....degil atau keras kepalakah aku?? Ya, mungkin. . .

Apa pun. . rezeki Allah tu luas...tingkatkan usaha anda..mungkin Allah nak bagi kerja dalam tempoh & kondisi yang lebih & yang paling..sesuai...usaha, usaha, usaha. .!!, even kerja tu kita tak minat or maybe kontrak ke..terima jelah..bukan mudah zaman ni nak dapat kerja..terlalu banyak graduan lepasan degree & master..yang penting niat kita kerja untuk ibadah, Ya Allah mg dipercepat & dipermudahkan..amin~~ 

Doakan saya moga dimurahkan rezeki & bila kerja nanti saya mampu memberikan komitmen yang baik..paling penting dalam kerja adalah saya mampu memuaskan hati semua/majoriti..mg Allah memberikan aku kebijaksanaan dalam mengendalikan kerja..Inilah yang ada dalam kotak pemikiran saya sekarang ni...SOAL KERJAYA??SIAPAKAH SAYA DLM BIDANG KERJAYA??DAN MAMPUKAH SAYA MENGGALAS AMANAH & TANGGUNGJAWAB??

Moga kerja yang saya dapat nanti banyak membantu melancarkan urusan dunia dan akhirat & diniatkan ibadah kerana Allah. .nak gak jadi macam abang2..& yang pastinya berguna kepada agama, bangsa & negara..(fuh! besar cita2..macam nak jadi askar je. .)

p/s: Latest ni mohon as lect kt p.d & then officer kat UKM..Doakanlah saya ye..x sabo rasenye nak kerja..kurang2 dapat la bayar hutang kerajaan & sikit2 buat jaminan future nanti... = D

No comments:

Post a Comment